香港で多店舗展開する日本産黒毛和牛の焼肉店「牛太」のブランドリニューアルに際して、クリエイティブディレクション/CI・VI制作を担当。香港の焼肉好きのお客さまに対して「日本産」の黒毛和牛のお店であることを視覚情報からも打ち出すために、日本特有の伝統文化をポップに大胆に落とし込みました。提灯やのれん、江戸文字といった伝統文化をアップデートさせることで、従来の和風テイストではなく現在進行形のビジュアルとして表現。浮世絵をサンプリングする形でイラストレーターとともに開発したキーグラフィックは、店内に延びる10メートル強の壁面をはじめ各アイテムで象徴的に使用しました。
I was in charge of creative direction and corporate identity/visual identity production for the brand renewal of Gyuta, a yakiniku restaurant specializing in Japanese Black beef (kuroge wagyu) with multiple locations in Hong Kong. To also employ visual information to impress upon yakiniku enthusiasts in Hong Kong that the restaurant specializes in kuroge wagyu produced in Japan, I boldly incorporated traditional Japanese culture in a pop aesthetic. Updating elements of traditional culture such as paper lanterns, noren curtains, and Edo-style text expressed visuals in a form currently in motion, rather than traditional Japanesque taste. Key graphics, developed with an illustrator who sampled Ukiyo-e prints, are used prominently throughout elements in the restaurant, including the 10-meter long wall that extends through the interior.
Credit
Creative Director:イケダマサヤ(DEGICO)
Interior Designer:STUDIO C8
Client:TAJIMAYA HK
Date
September 2022